Stemmachinefabrikant eist schadevergoeding van Amerikaanse nieuwszenders

De Amerikaanse stemmachinefabrikant Dominion heeft twee conservatieve nieuwszenders voor de rechter gesleept, One America News Network en Newsmax. De zenders hebben reputatieschade veroorzaakt door herhaaldelijk te melden dat Dominion zou hebben gefraudeerd bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020, zo stelt het bedrijf. Dominion eist een schadevergoeding van 1,6 miljard dollar. In maart klaagde het bedrijf om dezelfde reden Fox News aan. Na de verkiezingen bracht Donald Trumps advocatenteam het verhaal in omloop dat er zou zijn gefraudeerd met stemmachines.