Thuiswerkers hebben tijdens de coronacrisis in totaal 400 miljoen euro uitgegeven aan kantoorspullen. Dat meldt onderzoeksbureau Multiscope op basis van een meting onder ruim drieduizend werknemers in loondienst. Ruim 44 procent van de deelnemers deed sinds het begin van de pandemie in maart vorig jaar aankopen voor hun thuiskantoor.
De thuiswerkers die kantoorspullen aanschaften, spendeerden daar gemiddeld 359 euro aan. De meest gekochte producten zijn computerschermen en bureaustoelen; ongeveer een derde van de thuiswerkers gaf daar geld aan uit. Daarna waren bureaus, laptops en laptopstandaards het meest populair. 5 procent van de werknemers kocht een printer, 4 procent een koffiezetapparaat.
De spullen werden het meest aangeschaft bij de (web)winkels van IKEA, Coolblue en bol.com. Bijna de helft van alle thuiswerkers heeft een bijdrage van hun werkgever gekregen voor de aankopen.
/s3/static.nrc.nl/liveblog/files/2021/02/web-0702binuitbraak-mc-leeuwarden-1.jpg)