Doesburg

Dode door koolmonoxide

In Doesburg is woensdag een man overleden nadat hij onwel was geworden door koolmonoxidevergiftiging. Zeker twee familieleden, een vrouw en een kind, zijn ernstig gewond geraakt door inademing van het gas. Dat meldt de Veiligheidsregio. Zij liggen in kritieke en „zorgelijke” toestand in het ziekenhuis. De elf andere kinderen van het stel zijn opgevangen in de kantine van een lokale sportclub. De Gelderlander schrijft dat de slachtoffers asielzoekers zijn. Volgens de woordvoerder komt het gezin uit Ethiopië. Hoe oud de kinderen zijn, is onbekend. . De Veiligheidsregio vermoedt dat de koolmonoxide is verspreid door de cv-ketel. (NRC)