Opinie

    • Peter Vandermeersch

De advertentie die NRC Handelsblad niet haalde

De Negende Nacht van de NRC is uitverkocht.

De advertentie die NRC Handelsblad niet haalde. Foto NRC

Claudia de Breij komt en Tom Lanoye. Drie Nederlandse topdiplomaten (Moskou, Londen, New York) worden geïnterviewd. Bas Heijne praat met Arjen Fortuin. De Haagse redactie neemt live een podcast op. Je kan luisteren naar Nobelprijswinnaar Ben Feringa en naar fotograaf Erwin Olaf, naar Paul Scheffer en Sylvana Simons. O ja, Leo Blokhuis brengt een ode aan Aretha Franklin, en…

Ik ben apetrots op het programma van de Negende Nacht van de NRC, op 10 november in De Doelen in Rotterdam. Deze middag wilden we in NRC Handelsblad op een dubbele pagina het programma voor de Nacht publiceren. Alleen: gisteravond konden abonnees vanaf 20 uur tickets kopen. En twee uur later meldde De Doelen dat alle 2.100 kaartjes de deur uit waren. De verkoop had geen twee uur geduurd.

Daar zijn we erg blij mee. Maar ook ongelukkig voor de vele honderden, waarschijnlijk zelfs duizenden, lezers die we nu moeten teleurstellen. De advertentie hebben we uit de middagkrant gehaald. Met gemengde gevoelens. En we denken na over de vraag hoe we de tiende Nacht, volgend jaar in november, nog beter kunnen maken.

In de tussentijd kunt u NRC in ieder geval ontmoeten tijdens onze bibliothekentour, over de toekomst van de journalistiek en de journalistiek van de toekomst.

Peter Vandermeersch
Blogger

Peter Vandermeersch

Peter Vandermeersch is hoofdredacteur van NRC en schrijft op deze blog over nieuwe ontwikkelingen bij NRC en de dagelijkse praktijk op de redactie. U kunt hem ook volgen op Twitter.

    • Peter Vandermeersch