Licht ongerust bel ik de klantenservice van Vodafone. Ik wil graag weten of zij kunnen achterhalen wie mij al enige weken bijna dagelijks mobiel anoniem belt via een privénummer. De vriendelijke medewerker biedt aan om een melding te sturen naar een afdeling die overlast uitzoekt. Al de volgende dag ontvang ik een bevestiging. Als ik hiernaar bel krijg ik een uitgebreide uitleg over wie dit kunnen zijn en waar ik vooral op moet letten om niet in de problemen te komen.
Gerustgesteld neem ik hierna mijn mobiele telefoon op als deze gaat en wéér een privégesprek meldt.
Ik spreek met een medewerker van Vodafone die mij al weken belt om mij een nieuw abonnement aan te bieden.
Ikjes (maximaal 120 woorden) inzenden via ik@nrc.nl
Een versie van
dit artikel
verscheen ook in
NRC Handelsblad
van 16 augustus 2018
Een versie van
dit artikel
verscheen ook in
nrc.next
van 16 augustus 2018