In beeld

De hypergestileerde wereld van David LaChapelle

„Schoonheid is een middel om de aandacht te trekken”, vindt fotograaf David LaChapelle. Met zijn barokke, hypergestileerde kunstfoto’s, videoclips en werk voor tijdschriften speelde David LaChapelle een invloedrijke rol in de vorming van het hedendaagse schoonheidsideaal. Vanaf 21 april heeft hij zijn eerste museumtentoonstelling, in het Groninger Museum.

Portret van David LaChapelle met op de achtergrond de foto Seismic Shift (2012), die is aangekocht door het Groninger Museum.
Foto Merlijn Doomernik
Dit is 'We Forgave Deeply Then Love Flooded Our Hearts' uit 2017.
Foto David LaChapelle
'Behold' uit 2016, uit de serie 'New World'.
Foto David LaChapelle
'Loaves and Fishes', 2003, uit de serie 'Jesus is My Homeboy', waarin David LaChapelle Jezus in allerlei hedendaagse taferelen plaatst.
Foto David LaChapelle
Seismic Shift uit 2012. Directeur Andreas Blühm: "Je koopt direct een heleboel kunstwerken die op de foto staan. Het is ook een tijdsbeeld."
Foto David LaChapelle
'Keeping up with the Kardashians' uit 2013. David LaChapelle: "Een foto van de Kardashians gaat niet over hen, het gaat over ons. Zij zouden hun televisieshow niet hebben als wij er niet door gefascineerd waren."
Foto David LaChapelle
'My Own Marilyn' uit 2002 en 'My Own Liz'uit 2007.
Foto David LaChapelle
'Landscape: Kings Dominion' uit 2013
Foto David LaChapelle
'Gas: AM PM' uit 2012
Foto David LaChapelle
'A New Adam A New Eve' uit 2009, uit 'New World'. LaChapelle: "In New World presenteer ik een wereld zoals die óók zou kunnen zijn."
Foto David LaChapelle