Kijk in de kast van influencer Noor de Groot

Foto Lars van den Brink

Met zo’n 550.000 Instagram-volgers is Noor de Groot (30) – beter bekend als Queen of Jetlags – een bekende Nederlandse influencer. Op haar suikerzoete Instagram- account plaatst ze foto’s van zichzelf, gekleed in merken die haar betalen voor zichtbaarheid in haar posts. De meeste foto’s zijn genomen tijdens exotische – eveneens gesponsorde – reizen. Voor iemand die samenwerkt met merken als H&M, Louis Vuitton en Tommy Hilfiger, heeft ze opvallend weinig gratis gekregen kleren in haar inloopkast hangen. „Ik accepteer niet van elk merk pakketten met gratis spullen”, vertelt ze in het appartement in Amsterdam waar ze met haar vriend dj Sander Kleinenberg en twee dochters woont. „Dat beïnvloedt je stijl, voor je het weet loop je in kleren die je zelf nooit zou kopen.”

„Mijn foto’s zijn al gestileerd, qua kleding probeer ik het zo authentiek mogelijk te houden, anders haken mijn volgers af.” Maar haar foto’s moeten wel scoren, want Queen of Jetlags is een bedrijf met vier man in dienst.

Onlangs deed ze vijftig vuilniszakken met kleren de deur uit. Nu heeft ze nog maar twee spijkerbroeken over. „Een lichte en een donkere, meer heb je niet nodig.”