Recensie

Dure Clash of Clans -kloon

Game of Thrones: Conquest laat zien dat zelfs de bekende namen spellen niet kunnen redden als de ontwikkelaars niet meer respect hebben voor gamers. Dit op zichzelf staand verhaal gebaseerd op de HBO-serie ziet er fraai uit; de animaties van onder anderen Daenerys Targaryen en Tyrion Lannister zijn van een hoog niveau en het landschap van Westeros voelt voor de fan als thuiskomen. Maar dit spel is gewoon een Clash of Clans-kloon.

Volgens Warner Bros is dit hun duurste game ooit. Jammer genoeg is dat niet terug te zien in het op een vernieuwende manier uitdiepen van het strategie-genre, dat al oververzadigd is. In het spel bouw je langzaam een koninkrijk op en vecht je tegen andere spelers om de middelen die je nodig hebt om te overleven in de bloederige en verraderlijke wereld van Game of Thrones. Het spel doet terugverlangen naar Game of Thrones: A Telltale Games Series, dat met de eenvoud van het klikken in een interactieve tekenfilm veel meer spanning en loyaliteit opriep.

Game of Thrones: Conquest verschijnt op 17 oktober in de app-winkels. Wie zich daar nu al registreert, ontvangt bij het downloaden 50 euro aan in-app-aankopen. Het is verder aan te raden om je eigen geld in je zak te houden. De ‘conquest’ draait namelijk niet om die van Westeros, maar om die van je portemonnee.