Nepsite

Chinese kopie ontdekt van The Washington Post

Het Chinese mediabedrijf Sun News heeft enkele maanden een gekloonde website van The Washington Post in de lucht gehouden. De site bouwde snel een loyaal publiek op , aldus de Financial Times, dat de nepsite ontdekte. Sun News heeft een contract met de Amerikaanse krant voor het hergebruik van artikelen, maar niet voor het gebruik van de merknaam of het logo. Op de site werden behalve in het Chinees vertaalde artikelen van de Post, ook als Washington Post-kopij gepresenteerde artikelen van het Chinese persbureau Xinhua aangeboden. De vormgeving van de site is na de ontdekking aangepast. (NRC)