Recensie

Feist is terug met een rauwere toon

Wat is er gebeurd met Leslie Feist? De Canadese zangeres heeft in de jaren tussen haar vorige album Metals (2011) en haar nieuwe plaat Pleasure een nieuwe muzikale vorm gezocht. Te oordelen naar haar nieuwe liedjes ging dat niet pijnloos. Feist, de ongenaakbaar klinkende chanteuse met de smaakvolle arrangementen, die een hit had met het ingenieuze liedje - en de clip bij - ‘1234’, heeft nu een rauwere toon. Ruig als PJ Harvey, of pijnlijk als Martha Wainwright, in liedjes als ‘Any Party’ of ‘I Wish I Didn’t Miss You’.

Feist houdt zich verre van de elektronica en geluidseffecten van haar eerdere albums. Haar emoties worden nu omlijst door elementaire begeleiding, van vervormde gitaar, bas en drums. Zoals in single en openingsnummer ‘Pleasure’: een expressief rocknummer, helaas zonder voldoende stootkracht. De ruigere nummers missen de sprankeling van haar eerdere arrangementen. Al lijkt ze een rockdiva te willen zijn, Feists elegante stem raakt het diepst in de rustige nummers.