Recensie

Flauwe vrouwendingen met Viggo Waas

Viggo Waas wil vrouwen beter leren begrijpen. Daarom gaat de cabaretier, zanger, acteur en programmamaker mee met vrouwen. Dingen doen. Vrouwendingen. En de kijkers van Libelle TV volgen hem. In de eerste aflevering van de nieuwe serie Viggo doet vrouwendingen gaat Waas naar ‘aerial yoga’. Je hangt in een doek, denkt niet na, laat van alles los en komt tot rust. Is de bedoeling. Waas doet zijn best maar wil, als ‘echte’, competitief ingestelde man, wel graag hoger schommelen dan zijn buurvrouw. Grappig moet de serie zijn, maar Waas zegt in aflevering 1 maar weinig dingen waar je als kijker om kan lachen.

De nieuwe serie is een voorbeeld van een ‘crossmediale’ uiting zoals mediaconcern Sanoma die graag wil maken. Ook na de verkoop van SBS aan Talpa, deze week. Sanoma, uitgever van Libelle, LINDA en andere bekende bladen, alsmede nieuwssite NU.nl, gelooft nog steeds in crossmedia. „Met Libelle TV komt ons blad tot leven”, zei hoofdredacteur Hilmar Mulder bij de start van de online tv-zender mei vorig jaar. Voorlopig komt dat leven meer uit de filmpjes hoe je netjes je nagels lakt, of de aanslag van de tuinstoelen haalt, dan van Waas’ eerste flauwe video.