Qurrent volgt Opel op als hoofdsponsor Feyenoord

Details over de sponsordeal tussen Feyenoord en de energieleverancier zijn nog niet bekendgemaakt. Opel was sinds 2013 hoofdsponsor.

Feyenoorders Michiel Kramer (l) en Jens Toornstra (r) woensdag in de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles. Foto ANP

Niet meer het logo van autofabrikant Opel, maar dat van energieleverancier Qurrent is volgend jaar te zien op het shirt van Feyenoord. De Rotterdamse club maakte donderdag bekend dat Qurrent “de komende jaren een zeer gewaardeerde nieuwe hoofdpartner” wordt.

Meer details over de deal zijn niet bekend. Vrijdag zullen Feyenoord en Qurrent op een persconferentie meer duidelijkheid verschaffen en het nieuwe shirt presenteren. Opel was sinds 2013 de hoofdsponsor van Feyenoord, daarvoor was het verzekeraar ASR. Het was al sinds eind 2015 bekend dat Opel na dit seizoen zou stoppen als sponsor.

Qurrent is een energieleverancier die in 2011 werd opgericht door Stichting DOEN, het Klimaatbureau en de Natuur- en Milieufederaties. Het richt zich op het aanbieden van volledig duurzame energie. Het bedrijf zegt niet te streven naar winstmaximalisatie en alleen de inkoopprijs door te rekenen.

Volgens de NOS betaalt Qurrent 4,5 miljoen euro per jaar. Dat bedrag kan met bonussen oplopen tot zes miljoen. De waarde van de sponsoring van Opel bedroeg naar schatting tussen de vijf en zes miljoen euro per jaar. Ajax krijgt ongeveer tien miljoen euro per jaar van hoofdsponsor Ziggo.

Feyenoord staat op dit moment eerste in de eredivisie en maakt een gerede kans op de eerste landstitel sinds het seizoen 1998/1999. De club heeft drie punten voorsprong op naaste concurrent Ajax, waar het afgelopen zondag wel van verloor. Op woensdag spoelde Feyenoord die kater weg met een 8-0 zege op Go Ahead Eagles. Er zijn nog vijf wedstrijden te spelen.