Recensie

Ergerlijk snoezige Omar Sy

De naar ontroering hengelende film biedt een verhaal dat steeds ongeloofwaardiger wordt en vragen oproept. Arme Omar Sy. ●

Arme Omar Sy. Sinds zijn doorbraak in Intouchables mag hij vooral opdraven in de rol van vrolijke, viriele zwarte man die tegen wil en dank de zorg op zich neemt van een vreemde en dat met verve doet. In Intouchables een man in een rolstoel, in Demain tout commence een dochtertje van wier bestaan de flierefluiter niet op de hoogte was.

Net als in Intouchables mag Sy, met constante glimlach, halverwege de film zijn soepele danskunsten vertonen. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

In Demain tout commence komt Samuel (Sy) terecht in Londen, waar iedereen Frans blijkt te spreken. Hij trekt in bij zijn homoseksuele manager en verdient de kost als stuntman (het beroep van de week, zie de recensie van Ron Goossens, hierboven).

De naar ontroering hengelende film, iets met een moeder die na acht jaar haar kind weer opeist en een ziekte, biedt een verhaal dat steeds ongeloofwaardiger wordt en vragen oproept. Waar blijft bijvoorbeeld de nieuwe partner van moeder Kristin? Ergerlijk is ook de uitvoering. Het dieptepunt is Samuels manager, die het cliché nieuw leven inblaast van een knipogende nicht die opzichtig met elke man flirt die hij tegenkomt. Maar het ergste is de schattigheid die alles moet uitstralen, van het snoezige meisje tot Samuel, die zich vanzelfsprekend ontpopt tot perfecte vader.