Slechtste slogan van het jaar

De slechtste slogan van 2016 is ‘Zit je haircut’ van hairsalon en barber Local Heroes uit Utrecht. Deze reclameleus kreeg de afgelopen week de meeste stemmen. Eigenaar Don Schröder van Local Heroes spreekt van een „dubieuze eer” maar vindt het verder „alleen maar leuk”. Er kon gestemd worden op tien genomineerde slogans die door een jury bestaande uit communicatiespecialisten en tekstschrijvers die houden van ‘middenstandspoëzie’, waren geselecteerd. Er werd dit jaar 15.326 keer gestemd. Op de tweede plek staat ‘Your shit is my food!’ van het Haagse loodgietersbedrijf L.P. Reith en op de derde plaats ‘Tiet voor een goede BH’ (lingeriewinkel Hullegie Sisters in Epe, die in de jaren vijftig nog de slogan ‘Wijd en zijd bekend om het groot assortiment’ op de winkelpui had staan.) De ‘winnaar’ ontvangt binnenkort De Blauwe Tegel 2016. Alle genomineerde slogans zijn te lezen op https://nrch.nl/5i2q