Recensie

De platen blijven nog achter bij de concerten

Anderson .Paak slingert als NxWorries verschillende kanten op. Hij evenaart daarmee nog niet de zijn wilde live-act. (●●●)

Anderson .Paak had een goed jaar. In 2016 maakte .Paak zijn entree bij zowel het hiphop-publiek als de liefhebber van soul en funk. Zijn live-optredens zijn wild, zijn inzet is opwindend. Zo indrukwekkend als de concerten waren de albums, zoals het recente Malibu, tot nog toe niet. Onder de naam NxWorries maakte .Paak nu een album met hiphopproducer Knxwledge, waarop zijn zangerige rapstijl mooi samenvalt met de vloeiende instrumentaties van Knxwledge. De negentien nummers zijn niet allemaal even geïnspireerd, soms kabbelen de jazzy piano’s teveel door.

‘Scared Money’ valt op door de behaagzuchtige jaren zeventig rock, met verleidelijke zang van .Paak. Ander hoogtepunten zijn ‘Suede’ en het plagerig gerapte ‘Lyk Dis’, waarin hij zo smekend zingt als Curtis Mayfield. Daarmee in tegenspraak zijn de boude instructies aan zijn partner: hakken aanhouden, rug recht. Zo slingert .Paak voorlopig vele kanten op en is Yes Lawd! nog niet de opname die zijn live-reputatie evenaart.

Luister hier het album Yes Lawd!