Domien Verschuuren neemt ochtendshow 3FM over

De DJ zal vanaf 14 november de ochtendshow overnemen van Giel Beelen.

Domien Verschuuren ANP/Kippa Sander Koning

Domien Verschuuren gaat de nieuwe ochtendshow van 3FM presenteren. Dat maakte zendermanager Basyl de Groot maandag bekend. “Domien Verschuuren gaat op 3FM een open en toegankelijke ochtendshow maken”, aldus de Groot. De radiozender gaat vanaf 14 november van start met een nieuwe programmering. Het avondprogramma van Verschuuren zal worden vervangen door een nieuwe show van Sander Hogendoorn.

Verschuuren zal Giel Beelen gaan vervangen op de ochtend. Beelen liet in september weten dat hij zou stoppen met zijn ochtendprogramma. Hij wou meer aandacht gaan besteden aan andere projecten, zoals zijn online talentenjacht. Hij raakte vervolgens in oktober in opspraak vanwege zijn opmerking over Sylvana Simons.

Daarnaast is FunX-DJ Angelique Houtveen overgestapt naar de radiozender, waar ze op zaterdag en zondagochtend een muziekprogramma gaat presenteren. Houtveen was tot oktober dagelijks op FunX te horen met het programma ClassX, waarin ze oude urban klassiekers draaide. Daarvoor presenteerde ze een eigen programma op NPO Radio 6 Soul & Jazz.

3FM wil met de nieuwe programmering zich uitbouwen tot “jongerenmerk”, zei de Groot. Daarom gaat Giel Beelen het talentenprogramma On Stage presenteren, dat van vrijdag tot en met zondag in de avond wordt uitgezonden. Ook is YouTuber Kaj van der Ree gevraagd om de zaterdagnacht te vullen.

Tekst loopt door na de tweet

Jongeren

3FM deed het de laatste tijd slecht in de cruciale leeftijdsgroep van 20 tot 35 jaar. Het marktaandeel in die groep halveerde de afgelopen drie jaar bijna. Concurrenten 538 en Q-music streefden 3FM in die periode voorbij. De zender raakte de afgelopen twee jaar het merendeel van de oude ‘ster-DJs’ kwijt: Coen en Sander stapte over naar 538, Gerard Ekdom vertrok naar Radio 2. Hun luisteraars gingen hen achterna.

Met de nieuwe programmering moet 3FM dus noodgedwongen vernieuwen. Met nieuwe programma’s over festivals en concerten, maar ook met podcasts, vlogs en content op social media zal de zender dat de komende tijd proberen.