Nep-Max valt niet goed

Een ludieke actie van de online supermarkt Picnic valt niet goed bij het team van Max Verstappen. Picnic zette vorige week een filmpje online waarin ze gebruikmaken van een nep-Max, als knipoog naar een Jumbo-reclame.

In het filmpje van Jumbo maakt Max Verstappen reclame voor het uitbreiden van de bezorgservice van de supermarkt. In zijn racewagen bezorgt hij de boodschappen waarna hij naar het volgende adres scheurt.

Picnic haakte hierop in door onmiddellijk een filmpje te maken waarin een nep-Max juist op zijn gemak boodschappen rondbrengt. Hij loopt langs een vrachtwagen van de Jumbo om vervolgens in een kleinere wagen van Picnic te stappen. Tijdens een ‘pitstop’ voorziet een team de wagen van nieuwe boodschappen.

Het team van Max Verstappen is niet blij met de actie. Ludiek of niet, volgens de manager van Max Verstappen, Raymond Vermeulen, maakt het filmpje inbreuk op het imago van Verstappen. Het team overweegt juridische stappen tegen het bedrijf.

Picnic zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. „Het is een ludiek filmpje. Ons filmpje doet niets af aan zijn imago”, reageert Picnic-oprichter Michel Muller.