Reclame

Team-Verstappen niet blij met nep-Max in ludiek filmpje Picnic

Het was bedoeld als een parodie op een Jumbo-reclame, maar het filmpje van onlinesupermarkt Picnic is niet goed gevallen bij het team van Formule 1-coureur Max Verstappen. Dat overweegt juridische stappen tegen Picnic.

Volgens Verstappens manager Raymond Vermeulen maakt het filmpje inbreuk op het imago van de autocoureur. „Ze maken gebruik van de bekendheid van Max. Iedereen moet zijn imago beschermen, of het nu om een ludiek filmpje gaat of niet.”

In het dinsdag verschenen spotje van Jumbo maakt Max Verstappen reclame voor de uitbreiding van de bezorgservice van de supermarkt. In zijn racewagen bezorgt hij de boodschappen, waarna hij naar het volgende adres scheurt.

Picnic haakte hierop in door een filmpje te maken waarin een nep-Max op zijn gemak bestellingen rondbrengt. De boodschap: als je op tijd vertrekt, hoef je niet te racen.

Picnic is zich van geen kwaad bewust. De onlinesupermarkt wilde slechts inspelen op de actualiteit, zegt Michiel Muller, één van de oprichters. „Het is overduidelijk dat het niet de echte Max Verstappen is,” zegt hij. „Ons filmpje doet niets af aan zijn imago.”

Jumbo liet weten niet verontwaardigd te zijn. „Wij kunnen hier wel de humor van inzien.”