Team Verstappen niet blij met nep-Max in reclame Picnic

In het filmpje brengt een nep-Max op zijn gemak boodschappen rond, als knipoog naar de reclame van de Jumbo.

Screenshot uit het reclamefilmpje

Een ludieke actie van de online supermarkt Picnic valt niet goed bij het team van Max Verstappen. Picnic zette woensdag een filmpje online waarin ze gebruik maken van een nep-Max, als knipoog naar een dinsdag verschenen Jumbo-reclame.

In het filmpje van de Jumbo maakt Max Verstappen reclame voor het uitbreiden van de bezorgservice van de supermarkt. In zijn racewagen bezorgt hij de boodschappen waarna hij naar het volgende adres scheurt.

Picnic haakte hierop in door onmiddellijk een filmpje te maken waarin een nep-Max juist op zijn gemak boodschappen rondbrengt. Hij loopt langs een vrachtwagen van de Jumbo om vervolgens in een kleinere wagen van Picnic te stappen. Tijdens een ‘pitstop’ voorziet een team de wagen van nieuwe boodschappen.

Tekst gaat verder onder het filmpje.

Imago

Het team van Max Verstappen is niet blij met de actie. Ludiek of niet, volgens de manager van Max Verstappen, Raymond Vermeulen, maakt het filmpje inbreuk op het imago van Verstappen. “Ze maken gebruik van de bekendheid van Max. Iedereen moet zijn imago beschermen, of het nu om een ludiek filmpje gaat of niet.” Het team overweegt juridische stappen tegen het bedrijf.

Inspelen op actualiteit

Picnic zegt zich van geen kwaad bewust te zijn. Ze wilden slechts inspelen op de actualiteit. “Het is een ludiek filmpje. Het is overduidelijk dat het niet de echte Max Verstappen is,” zegt Picnic oprichter Michel Muller in een reactie. “Ons filmpje doet niets af aan zijn imago.”

De Jumbo laat weten niet verontwaardigd te zijn. “Wij kunnen hier wel de humor van inzien.”