In beeld

Dit was Dekmantel

Het inmiddels vierdaagse festival is voor liefhebbers van elektronische muziek in vier jaar tijd uitgegroeid tot het ijkpunt van de Europese festivalkalender. Zo ging het er de afgelopen dagen aan toe.
Festivalpubliek met uitzicht op het centrale decorstuk van het futuristisch ingerichte festivalterrein, geheel in lijn met het Dekmantel-logo Jelmer de Haas
Dekmantel Festival trok een internationaal gemêleerd publiek, hier dansend te zien voor het halfronde hoofdpodium. Jelmer de Haas
Het open en zonnige Boilerroom-podium was populair op de warme zaterdag. Jelmer de Haas
Rush Hour-oprichter Antal bleek afgelopen zaterdag zo populair dat het kleine Boiler Room-podium moest worden afgesloten. Jelmer de Haas
Het Greenhouse-podium veranderde in een broeierige plantenkas met dampende optredens van The Egyptian Lover en Aux 88. Jelmer de Haas
Bezoekers lopen heen en weer tussen het lommerrijke Selectors Stage, dit jaar ontworpen als een grote platenkast, en het hoofdpodium. Jelmer de Haas
Vanaf het nummer ‘Dial Me’ pakte The Egyptian Lover de microfoon en begon live mee te rappen met de expliciet seksuele teksten van zijn hits uit de jaren tachtig. Jelmer de Haas
Het publiek zong de schunnige teksten van Egyptian Lover luid mee. Jelmer de Haas
Lena Willikens op de Selectors Stage. Jelmer de Haas
Festivalpubliek met uitzicht op het centrale decorstuk van het futuristisch ingerichte festivalterrein, geheel in lijn met het Dekmantel-logo Jelmer de Haas
De muzikale chemie tussen The Black Madonna en goede vriend Mike Servito zorgde ervoor dat de Boiler Room bijna uit zijn voegen perste. Jelmer de Haas
De Japanse dj Nobu was een van de hoogtepunten van zaterdag in de UFO; hij liet horen hoe warm en dynamisch techno kan zijn. Jelmer de Haas