Ahold en Delhaize presenteren nieuw logo

De supermarkten van het concern, het Nederlandse Albert Heijn en het Belgische Delhaize, blijven onder hun eigen naam opereren.

Bestuursvoorzitter van Ahold, Dick Boer, bij Euronext, waar het startsein wordt gegeven voor de handel in het aandeel van het gefuseerde supermarktconcern Ahold Delhaize. Foot Robin van Lonkhuijsen / ANP

Supermarktconcerns Ahold en Delhaize zijn zaterdag- op zondagnacht om 0.01 uur officieel samengevoegd en met de presentatie van het nieuwe beeldmerk, is de fusie rond. Het blauw van Ahold en het rood van Delhaize maken plaats voor een felgroen logo, waarbij de kroon van koninklijke Ahold op het hoofd van de Delhaize-leeuw is gezet.

ahold-delhaize-logo

De supermarkten van het concern, het Nederlandse Albert Heijn en het Belgische Delhaize, blijven onder hun eigen naam opereren. Het felgroene logo zal niet op de gevel van de supers komen te staan. Met het samengaan ontstaat een grote moedermaatschappij met 6.500 winkels, een omzet van 62,2 miljard euro en meer dan 375.000 werknemers. Ahold Delhaize heeft in de Verenigde Staten winkels onder de namen Stop&Shop, Giant, Peapod, Food Lion en Hannaford.

Lees ook over waarom het zo lang moest duren: Spannend, zo’n reuzenfusie. Nu is-ie rond

Ahold Delhaize maakt op 17 november de eerste kwartaalresultaten van het fusiebedrijf bekend. Voor die tijd worden op 25 augustus de resultaten van de eerste helft van 2016 nog los gepresenteerd. Dat komt omdat de fusie pas afgerond was na het einde van de verslagperiode.