Even bellen met… Paul Verberk

Margot Poll belt met Paul Verberk (50) die zijn vierdaagsewebsite verkoopt.

©

Wat is er gebeurd?

„Ik heb besloten mijn website Vierdaagse.com te verkopen. Dat deed pijn, want ik heb vijftien jaar met liefde aan die site gewerkt. In april heb ik hem nog compleet vernieuwd en toen het klaar was, moest ik concluderen dat ik het simpelweg te druk heb met mijn baan als webmarketeer om de site in de lucht te houden.”

Hoeveel tijd kost het?

„Je bent de hele dag bezig met verhalen maken, foto’s nemen in de stad, primeurs najagen. Zo berichtte ik nieuws over de vierdaagsefeesten dat nog niet online stond of ik zond webcambeelden uit van verschillende omroepen die mij daar dan toestemming voor gaven. Vorig jaar trok de site 20.000 bezoekers op de eerste dag van de Vierdaagse en 150.000 in de dagen erna.”

Waarom stop je dan net voor de honderdste editie?

„Ik nam het te serieus en wilde beter zijn dan de rest. Dat kost tijd en die heb ik dus niet meer. Met sociale media kun je ook de hele Vierdaagse zoet zijn. Nu merk ik pas hoe fijn het is om er niet meer mee bezig te hoeven zijn.”

En de officiële site heeft ook niet stilgezeten.

„Dat is ook zo, vroeger vulde ik de gaten die de officiële organisatie liet liggen. Zo publiceerde ik precies wanneer alle landelijke en regionale uitzendingen te zien waren. Dat hebben ze goed afgekeken. Maar ik heb altijd maar op delen met ze willen concurreren. Het ging mij vooral om de bezoeker.”

Heb je al spijt?

„Nee, ik heb de site te koop aangeboden voor 2.500 euro en er is een koper. Maar dat is inderdaad te laat voor de honderdste editie.”

Dus nu gewoon vier dagen aan de wandel?

„Haha, nee, ik heb nog nooit meegedaan. Ik ben een mooiweerwandelaar. Dat wil zeggen: ik wandel voor de lol en niet voor de prestatie.”