Lidl opent webshop in Nederland

Waar nu alleen nog niet-etenswaren worden verkocht, zal dit volgens Lidl in de toekomst veranderen.

Foto: Bas Czerwinski / ANP

Prijsvechter Lidl opent een webshop die is gericht op Nederland. De Duitse supermarktketen gaat in eerste instantie niet-etenswaren online aanbieden, die vervolgens bij de klanten thuis worden bezorgd. In de toekomst gaat Lidl het aanbod gefaseerd uitbreiden.

Twitter avatar LidlNederland Lidl Nederland Vanaf vandaag kan iedereen ook online bij ons terecht! Neem een kijkje op: https://t.co/TMaW9zsgSR https://t.co/JVssXTmQaS

De supermarktketen gaat onder meer keukengerei, mode en textiel, klusartikelen, woonaccessoires, tuinbenodigdheden en sport- en vrijetijdsproducten online verkopen. Voor 2,99 euro worden producten bij klanten thuisbezorgd. Het plan is om in de toekomst ook andere producten te gaan verkopen, zoals wijn. Dat bevestigde een woordvoerder tegenover persbureau ANP.

Webshops zijn in toenemende mate van belang voor supermarkten. Zo nam Ahold, moederbedrijf van Albert Heijn in 2012 de online retailgigant Bol.com over. Inmiddels kunnen klanten bij AH de boodschappen ook online bestellen en thuis laten bezorgen. Ook supermarktketen Plus doet hieraan mee; 160 lokale filialen hebben inmiddels een online bezorgdienst. Jumbo biedt via zijn webshop een boodschappen-ophaalservice aan.

De grootgrutters krijgen concurrentie van bezorgdiensten als HelloFresh, die op abonnementsbasis maaltijdboxen met ingrediënten en recepten bezorgen. De multinational HelloFresh is in rap tempo gegroeid. Dankzij durfkapitaal werd het bedrijf marktleider op het bezorgen van maaltijdboxen.

    • Sjoerd Klumpenaar