Dit schrijven andere media vandaag

Dit zijn de belangrijkste zakelijke verhalen in andere media.

Virtual reality geeft retailers nieuwe toekomst

Stel: je wilt een nieuwe broek kopen, maar hebt geen zin om naar een winkel te gaan. Dan kun je ook even een virtual reality bril opzetten, die je alle broeken aanpast in jouw prijscategorie en van je favoriete kleur en merk.

Het lijkt een toekomstdroom maar bij Greenhouse Group weten ze zeker dat virtual reality the next big thing wordt in winkelland, daarover schrijft het Financieele Dagblad. Ikea is er al mee bezig. Met een virtual reality bril op kun je kijken of bijvoorbeeld de nieuwe keuken de maten heeft die je voor ogen had.

Maar ook de reisbranche ziet kansen om de verkoop op te krikken, aldus Danja Lekkerkerk van D-Reizen:

De reacties van klanten zijn laaiend enthousiast. Zo’n aap in Afrika komt echt op je af. Je staat middenin die natuur.

Uitzendbureaus gaan 50-plussers aan werk helpen

Uitzendkoepels ABU en NBBU roepen hun leden op meer werk te maken van het aan een baan helpen van 50-plussers, schrijft de Volkskrant. Voor iedere vacature moeten ze minstens een 50-plus kandidaat melden, zo is de bedoeling.

Voor oudere werklozen is het vaak lastig weer een baan te vinden, de kans op langdurige werkloosheid voor een 50 plusser die zonder werk komt te zitten is twee keer zo groot als voor een jongere werknemer.

Oudere arbeidskrachten zuchten onder vooroordelen - ze zouden vaker ziek zijn, minder kneedbaar en te duur. Dat is maar een deel van het verhaal, aldus intercedent Robin van den Oosten van uitzendbureau NestrX, gespecialiseerd in het bemiddelen van 50-plussers:

In gesprekken met organisaties proberen wij juist de positieve kanten van oudere werknemers onder de aandacht te brengen. De 50-plussers hebben vaak een hoger arbeidsethos, beschikken over meer ervaring en vergen vaak minder inwerktijd.

Welke auto koop je voor een paar ton?

Handig hoor, al die auto-zoeksites waar je een middenklasser voor de hele familie plus de huisdieren kunt zoeken en kopen. Maar wat nu als je het wat breder wilt laten hangen en een paar ton te besteden hebt aan een nieuwe auto? Luxcar biedt uitkomst, bericht de Telegraaf.

Een paar studenten zaten te fantaseren: wat zou ik doen met een miljoen? Een dikke wagen kopen, natuurlijk, maar welke dan? Het spelletje leidde tot een idee voor een platform waarop je prijzen en modellen van auto’s in het luxe segment kunt vergelijken.

Het kostte wat hoofdbrekens en een paar duizend euro, maar sinds 1 april is de site van het viermanschap - allemaal jonge 20-ers - in de lucht en ze hebben er zin in: ze denken al voorzichtig na over uitbreiding naar het buitenland.