Slome beats en grimmig hiphop

Houden we het droog, deze muziekweek? Niet bij Ferhat Tunç, met zijn door slagvelden geïnspireerde muziek. Vrolijker is All Saints. Hoewel?

Hyperdub-labelbaas Dean Blunt heeft een tapedeck neergezet naast een blockparty met dj Escrow en Gassman D in Hackney, Oost-Londen. Zo klinkt het album dat het (waarschijnlijk fictieve) ‘trio’ als Babyfather maakte tenminste. Het is een soort mixtape, 23 sketches in 50 minuten, afgewisseld met commentaar in dik Cockney-Engels. De hiphop-referenties zijn talrijk; telefoons, politiesirenes en een rookalarm gaan af. De beats zijn sloom, Blunts down tempo raps zijn druilerig en grimmig. Blunt, samen met Inga Copeland elektronica-duo Hype Williams, is nooit vies van experiment. Sommige nummers zijn onverdraagbare white noise (‘Prolific Deamons’, ‘Flames’), andere juist aangenaam downtempo autospeakermateriaal (‘Meditation’). Er zit ongetwijfeld een diepere boodschap over het leven van de jonge zwarte man in de Britse metropool dat wordt bezongen. Maar welke? Af en toe is het rookgordijn te dicht.