Moslima’s zijn big business

„De AD-lezer is iemand voor wie het glas altijd halfvol is. Dat is de tegenstelling met De Telegraaf – daar is het glas altijd halfleeg. Als je De Telegraaf leest denk je: gaat het zo slecht met Nederland?”

Hans Nijenhuis, ex-chef Opinie van NRC in NRC over zijn nieuwe functie: hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad.

„Ze beweren dat ze heus niet een bepaalde manier van leven willen propageren. Maar dit is niet onschuldig. Deze kleding is gemaakt met een doel: sociale controle uitoefenen op het lichaam van vrouwen.”

Kuise kleding voor moslima’s is big business voor grote labels als Marks@Spencer, schrijft Trouw (31/3). De krant citeert Laurence Rossignol, de Franse minister voor vrouwenzaken.

„Wij van links vinden dat de moslims hier niet goed genoeg behandeld worden, (...) dat ze te weinig rechten hebben en te veel plichten (...) Je moet degenen die we nooit genoeg hebben gepamperd en geknuffeld en bewonderd, toch de kans geven om ons naar de kloten te helpen?”

Herman Brusselmans persifleert in Humo het politiek-correcte, linkse denken.