Zalando ziet omzet en winst flink stijgen in 2015

De Duitse webwinkel voor kleding en schoenen zag de omzet in 2015 met maar liefst een derde toenemen.

Foto: Zalando

Zalando heeft in 2015 een totale omzet gedraaid van ruim 2,96 miljard euro, wat neerkomt op een omzetgroei van ruim een derde. Bij het presenteren van de jaarcijfers dinsdag liet het bedrijf weten ook dit jaar uit te gaan van een sterke groei.

Het bedrijfsresultaat over 2015 kwam uit op 107,5 miljoen euro. Door sterk gestegen verkopen zag Zalando de winst stijgen tot 121,5 miljoen euro, waar die in 2014 nog 47 miljoen euro bedroeg. Het aantal bezoeken aan de website bedroeg in 2015 1,65 miljard - een groei van 21 procent ten opzichte van een jaar eerder. Gemiddeld gaven klanten 67,80 euro uit.

Zalando richt zich sinds de oprichting in 2008 op het behalen van een zo sterk mogelijke groei. Ook voor het huidige fiscale jaar laat het bedrijf weten dat het wederom inzet op omzetstijging, al is die naar verwachting niet zo sterk als die van vorig jaar. Zalando gaat uit van een groei van ongeveer 25 procent in 2016.