BBC wist van misbruik Savile

De BBC wist van het misbruik van Jimmy Savile, de populaire BBC-coryfee die in 2011 overleed. Dat staat in een voorlopige versie van het onderzoeksrapport in de zaak, dat donderdag in de openbaarheid kwam. Minstens 61 keer zou Savile zich seksueel hebben vergrepen aan een slachtoffer op BBC-burelen. Zijn voorkeur voor jonge meisjes zou bekend zijn geweest bij de producers van zijn show Jim’ll Fix It. Savile zou zich aan meer dan 1.000 slachtoffers hebben vergrepen. (NRC)