Mauritshuis werkt samen met NN Group

Het Mauritshuis gaat intensief samenwerken met NN Group, het moederbedrijf van verzekeringsmaatschappij Nationale-Nederlanden. De twee partijen spreken zelf liever van een ‘partnerschap’ dan van sponsoring, omdat de samenwerking niet alleen bestaat uit een financiële bijdrage maar ook uit inhoudelijke samenwerking. De afspraken gelden voorlopig voor drie jaar.

In ruil voor de steun die NN Group gaat geven, mogen medewerkers van het bedrijf gratis naar het museum. Ook kunnen ze klanten meenemen. Het Mauritshuis zal ook workshops organiseren voor NN Group, waarbij verhalen achter de kunstwerken uit het museum als voorbeeld dienen.

„Wij zullen onder meer onze expertise beschikbaar stellen om het ‘merk’ Mauritshuis binnen en buiten Nederland nog sterker op de kaart te zetten”, zegt Dorothee van Vredenburch, lid van de raad van bestuur van NN Group. Om ook het Haagse publiek dat nog nooit in het museum is geweest over de drempel te helpen, gaat het Mauritshuis met hulp van NN Group op donderdagavond programmering verzorgen. Bekende personen wordt gevraagd bij een schilderij van hun keuze op te treden.

Het derde onderdeel van de samenwerking bestaat uit de koppeling van NN Group aan één tentoonstelling per jaar. De eerste tentoonstelling waarbij dat gebeurt, is Hoogte- en dieptepunten uit het depot, die op 4 februari opent.