Acteur John Cleese heeft voor het eerst in 36 jaar een nieuw filmpje als de gestresste hotelhouder Basil Fawlty van Fawlty Towers opgenomen. Het gaat om een variant op een komische scene waarbij een woedende Fawlty zijn auto met een boomtak slaat omdat die niet starten wil.
De scène met de 76-jarige acteur is geactualiseerd voor een reclamefilmpje. Daarin wordt de satellietnavigatie brutaal en geeft die aan dat hij de bestuurder - Basil Fawlty - niet begrijpt. Vervolgens springt Cleese als Fawlty uit de wagen om die er eens flink van langs te geven,maar in plaats van zijn eigen auto geef hij die van een ander een 'flink pak rammel': het is reclame voor brillenmerk Specsavers. Veel mensen sturen hem scriptideeën, heeft Cleese gezegd tegen Britse media, maar meestal vindt hij het niets. „Maar deze mensen hadden een leuk idee, en in 20 minuten hadden we een echt leuk script in elkaar gezet”, aldus Cleese.
In januari is de commercial ook in Nederland te zien. (NRC)