Xi toch niet weg, ongelukkige tikfout

Vier redacteuren van het Chinese persbureau China News Service zijn tijdelijk geschorst nadat zij per ongeluk hadden bericht dat president Xi Jinping was afgetreden. Ze deden verslag van de speech van Xi bij de China-Afrika-top in Johannesburg, maar in de tekst sloop een typfout. In plaats van Xi's toespraak (‘zhici’) spraken zij van zijn aftreden (‘cizhi’). Meer dan twintig Chinese staatsmedia namen het bericht over voordat de fout anderhalf uur na publicatie werd ontdekt. (NRC)