Ben jij straks verslaafd aan het Chinese WeFire?

Foto: Reuters

Wat gebeurde er in Azië terwijl je sliep? Onze correspondenten praten je bij.

Nog nooit van Tencent gehoord? Goed mogelijk. Maar ook goed mogelijk dat je binnenkort verslaafd bent aan WeFire, het schietspel van de Chinese spelletjesmaker. Tencent wil de buitenlandse markt op, schrijft The Wall Street Journal.

Samen met Glu Mobile uit San Francisco wil Tencent begin volgend jaar in de VS en andere westerse landen spelletjes aanbieden. In China is internetbedrijf Tencent al dominant op de spelletjesmarkt. 2,2 miljard dollar van de omzet in het derde kwartaal, meer dan de helft van het totaal, verdiende Tencent met online-gaming.

Goed nieuws voor Sony: Playstation 4 verkoopt heel goed

Dertig miljoen. Zo veel Playstations 4 verkocht Sony vorige maand. Daarmee is de spelcomputer voor het Japanse Sony een enorm succes. De nieuwste Playstation verkoopt zelfs beter dan de Playstation 2, een van de meest succesvolle spelcomputers ooit, schrijft de Financial Times.

De Playstation 4 verkoopt vooral goed in het Midden-Oosten en China, waar de verkoop voor het eerst in veertien jaar is toegestaan.

Mobiele koelkasten moeten Chinese online-verkoop helpen

Hoe zorg je ervoor dat in een gigantisch land als China de levensmiddelen die je klanten kopen ook vers aankomen, zeker als overdag niemand thuis is om pakjes aan te nemen? Met mobiele koelkasten natuurlijk. Het Japanse Panasonic heeft koelkasten ontwikkeld voor Chinese retailers die via het internet verkopen, schrijft de Nikkei Asian Review.

De kastjes werken eenvoudig. Ze kunnen in de lobby van een appartementencomplex geplaatst worden en hebben een cijferslot. Als de klanten naar een dag op werk of school thuiskomen kunnen ze met een code de koelkluis openmaken. Panasonic als Chinese internetbedrijven zien een grote toekomst voor de mobiele koelkasten.