‘May the search be with you’

Ook Google doet vrolijk mee met de aanzwellende hype rond de nieuwe Star Wars-film.

Schermafbeelding Google

Star Wars: The Force Awakens is de titel van de nieuwe film die vanaf half december in de bioscopen draait. En ‘the force’ is zo ontzettend sterk dat zelfs Google vrolijk meedoet met de aanzwellende hype rond de film.

Wie in zijn zoekbalk ‘Google’ intikt en ‘in a galaxy far far away’, komt op een speciale Star Wars-pagina die de lay-out heeft van het intro uit de originele Star Wars-film uit 1977 en de bijbehorende muziek. Allerlei artikelen over de nieuwste Star Wars-film verschijnen en verdwijnen langzaam in de ruimte (wie te lui is om in zijn zoekbalk te tikken, klikt hier).

En Google heeft nog een leukigheidje bedacht: op google.com/starwars kan je als Google-gebruiker je apps en toepassingen verdelen in een ‘duistere’ en ‘lichte’ kant. Je mail opent zich vervolgens aangepast met een lay-out van de donkere of lichte kant.

De trailer is overigens al meer dan 63 miljoen keer bekeken.

De nieuwe en zevende Star Wars-film leidt dan ook in allerlei landen tot veel aandacht en stunts van bedrijven die proberen mee te liften op de hype. Een van de Japanse treinbedrijven gaat tot mei volgend jaar zelfs rijden met een hele zwarte Star Wars-trein. De trein van Nankai rijdt tussen Kansai International Airport en Namba Station in Osaka. Een andere Japanse trein, de Kansai Express, vermomde zich een paar jaar geleden al als Darth Vader-trein.