Sonic the hedgehog moet maar eens gaan genieten van z’n AOW

Eigenlijk bestaat er niks ongeïnspireerder dan een eindeloze run-game verzinnen voor Sonic the Hedgehog. Het is deprimerend hoe het boegbeeld van software-ontwikkelaar Sega verworden is tot een manier om smartphone- en tabletgebruikers schaamteloos geld uit de zakken te kloppen.

Sonic Boom is de opvolger van Sonic Dash 2, maar behalve iets mooiere graphics is het spel hetzelfde gebleven. De speler bestuurt de gelijknamige hoofdpersoon en zijn maatjes door over het scherm te swipen. Net zoals alle andere broertjes en zusjes van het genre draait het om springen, bukken en obstakels ontwijken op een driebaansweg. Het is precies hetzelfde trucje als Temple Run en Zombie Highway.

Juist vanwege de iconische geschiedenis van het karakter verdient Sonic the Hedgehog een betere game dan Sonic Dash 2: Sonic Boom. Advertenties en aanbiedingen om geld uit te geven lijken de helft van de speeltijd in beeld te zijn. Ontwikkelaar Sega mag zich in een hoekje gaan schamen voor dit saaie en middelmatige product. Of moeten gamers zich erbij neerleggen dat Sonic uitgespeeld is en rijp is voor de AOW?