Het Chinese internet, waarom Nederlanders geen creditcard gebruiken

Foto ANP

Had je geen tijd al onze verhalen te lezen? Dit zijn de belangrijkste stukken van de week op een rij.

1. Geen YouTube maar Youku Tudou. Geen Tinder maar Momo. Voor bijna elk bekend westers internetfenomeen bestaat een Chinese variant. Dit is de Chinese versie van het internet.

2. Zijn wij Nederlanders nou zo goed in Engels, of zijn we vooral goed in zelfoverschatting? Toch vooral het eerste, blijkt uit nieuw vergelijkend onderzoek: alleen Zweden doen het beter dan Nederlanders.

3. Van trouwjurken en verlovingsringen tot hele dvd-collecties. Never Liked It Anyway - de Marktplaats voor mensen die uit elkaar zijn gegaan - maakt keiharde business van jouw liefdesverdriet.

4. Waar je in Amerika zelfs de kleinste boodschap swipet, wil de creditcard in Nederland maar niet aanslaan. In vijf jaar tijd is er vrijwel niks veranderd aan het gebruik van de betaalpassen in ons land. Hoe komt dat?

5. In maart 2016 stopt Sony definitief met de verkoop van videobanden, die alleen nog worden gekocht door een kleine groep liefhebbers en hobbyisten. Een necrologie van de Betamax.

6. Veel goed nieuws de afgelopen tijd voor het Amsterdamse Flow Traders. De hogesnelheidshandelaar is hofleverancier van de Quote 500 en de winst neemt almaar toe.