Mensen zijn enger dan zombies in The Walking Dead-game

De intromuziek van The Walking Dead: No Man’s Land moet fans van de hitserie kippenvel bezorgen. Vanaf het openingsscherm worden zij ondergedompeld in de bekende post-apocalyptische wereld waar mensen niet bang moeten zijn voor de vleesetende horden zombies die de dienst uitmaken, maar voor elkaar. Het spel valt middenin de verhaallijn van seizoen vier en vijf van de serie; een goede manier om de totaal nieuwe groep overlevenden, die de gebruiker moet besturen, te introduceren. The Walking Dead: No Man’s Land is zowel een stadsimulator als een strategische puzzelgame. Spelers bouwen een basis waar ze eten verbouwen op akkers of mensen trainen. Deze spelvorm is er vooral op gespitst mensen in-app aankopen te laten doen. Wat de game echt verslavend maakt, zijn de missies. Hier moeten overlevenden speelvelden doorlopen waar ze zombies doden en voedsel verzamelen. Om beurten lopen en vechten de levenden en de ondoden met elkaar. Hier komt inzicht en gepuzzel bij kijken. Deze spelvorm maakt het oneindig beter dan misbaksels als Deadwalk: The Last War.