Hoe merken (en David Cameron) Back to the Future-dag uitmelken

We leven nu echt in de toekomst. In scifi-klassieker Back to the Future II (1985) reist Marty McFly naar de toekomst: 21 oktober 2015. En dat is voor marketeers en communicatie-adviseurs reden om vandaag massaal in te haken op #BackToTheFutureDay, dat dan ook de hele dag trending is op social media.

De beste hommages van merken, communicatie-afdelingen en David Cameron aan de klassieke scifi-film:

Toyota bracht de hoofdrolspelers bij elkaar voor een commercial over Toyota’s eerste brandstofcelauto

Telecombedrijf Verizon en Taxi-app Lyft laten vandaag New Yorkers ophalen in DeLoreans (de tijdmachine uit de film)

Pepsi brengt Pepsi Perfect (gedronken door McFly in de film) in een gelimiteerde oplage op de markt

Nintendo brengt Wild Gunman (de arcadegame die McFly speelt als hij in 2015 arriveert) uit op de Wii

De Londense brandweer waarschuwt voor brandgevaar bij hoverboards
hoverboard1

Hoverboards, de zwevende skateboards waarop mensen zich in de film voortbewegen, kunnen in brand vliegen als ze te lang in het stopcontact zitten, aldus de Londense brandweer. In het persbericht wordt al gauw duidelijk dat de waarschuwing in feite over zelfbalancerende scooters gaat.

Mercedes verandert zijn zelfrijdende auto in een tijdmachine

Ford maakt reclame voor Flux Capacitor (de tijdreismachine uit de film)

De Australische politie patrouilleert op hoverboards

img_1808da-large
Dit Australische hoverboard-team onderzoekt een mysterieuze crash van een zilverkleurige auto, aldus het politiekorps van het Australische plaatsje Mount Isa.

De Britse premiers David Cameron vroeg Labour-leider Jeremy Corbyn terug te reizen naar 1985

KLM heeft geen wegen nodig (een bekend citaat uit de film)

Volgens de Britse bond tegen de plezierjacht is het nog steeds 1985

USA Today twittert een veranderende voorpagina (net als in de film)

Nike suggereerde gisteren de schoenen uit de film uit te brengen (we kunnen alleen maar afwachten)