Forever 21 moet op de kleintjes gaan letten

Foto iStock

Wat gebeurde er in de VS terwijl je sliep? Onze correspondenten praten je bij.

De snelgroeiende kledingketen Forever 21 is toe aan een facelift. Volgens The Wall Street Journal wil het doorgaans erg gesloten bedrijf hun grote winkels kleiner maken en investeerders van buiten aantrekken.


Forever 21 zou op zoek zijn naar 150 miljoen dollar om de balans recht te trekken, onthullen ingewijden aan de zakenkrant. De keten kampt ondanks een voorspelde inkomstengroei van 10 procent naar 4,7 miljard met teruglopende verkoopcijfers. De grootte van hun winkels zou een reden zijn hiervoor. Forever 21 locaties zijn tussen de 3530 en 15050 vierkante meter groot, in grote steden als New York is die ruimtes vrijwel onbetaalbaar.

Volgens analisten loopt Forever 21 tegen problemen aan die normaal zijn voor retailers. Consumenten zijn op zoek naar de goedkoopste kleding en de doelgroep - tieners - zijn wispelturig in hun smaak. Forever 21 zorgde ook met de extreem lage prijzen voor een prijzenoorlog onder retailers. De bodem is echter nog lang niet in zicht. En daarom moet nu ook deze keten de financiën op orde krijgen.

Slechte reclame is ook reclame

Niemand hoeft medelijden te hebben met de medewerkers van Ashley Madison, schrijft Techcrunch. Het gaat ondanks de monumentale hack en de verspreiding van de gegevens van hun gebruikers heel goed met de vreemdgangers-site, aldus het bedrijf zelf. In een persbericht laat het zelfs weten dat Ashley Madison veel nieuwe gebruikers mocht verwelkomen.

Recent media reports predicting the imminent demise of Ashley Madison are greatly exaggerated. The company continues its day-to-day operations even as it deals with the theft of its private data by criminal hackers. Despite having our business and customers attacked, we are growing. This past week alone, hundreds of thousands of new users signed up for the Ashley Madison platform – including 87,596 women.

Dus ondanks dat gebruikers aan de schandpaal werden genageld en de CEO opstapte gaat het Ashley Madison voor de wind. Kennelijk bestaat er echt geen slechte reclame.

Listeria-vrije ijsjes te krijgen in Texas

Blue Bell Creameries, de Amerikaanse ijsfabrikant die eerder dit jaar moest sluiten vanwege ziekmakende listeria-bacteriën in hun kuipjes, verkoopt weer ijs. Volgens ABC News zijn de producten van Blue Bell weer in een klein aantal locaties in Texas en Alabama te krijgen.

De beperkte hervatting van de verkoop weerspiegelt de kwetsbare situatie van het bedrijf. In juli, na vier maanden gesloten te zijn, begon Blue Bell voorzichtig weer met de productie Autoriteiten constateerden bij de ijsfabrikant, maar ook soortgelijke bedrijven overtredingen van veiligheidsvoorschriften. De listeria-uitbraak bij Blue Bell zorgde voor een ontslaggolf van bijna vijftienhonderd mensen.

The Wall Street Journal noemde de listeria-uitbraak bij Blue Bell, dat bijna ten onder ging, in april zelfs een ‘wake-up call’ voor de sector. Consumenten hoeven voorlopig niet te vrezen voor een nieuwe uitbraak van de ziekmakende bacterie, gisteren mochten de werknemers het ijs voorproeven voordat het in de schappen kwam te liggen.

    • Hans Klis