Jessica Alba’s Honest Company is bijna twee miljard dollar waard

Foto AFP

Wat gebeurde er in de VS terwijl je sliep? Onze correspondenten praten je bij.

De waarde van Honest Company, de start-up van Hollywood-ster Jessica Alba en ondernemer Brian Lee, wordt geschat op meer dan 1,7 miljard dollar. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden. Bij de meest recente investeringsronde zou het bedrijf, dat milieuvriendelijke baby-producten verkoopt, 100 miljoen dollar hebben opgehaald.

In maart van dit jaar werd - na het in totaal ophalen van 112 miljoen dollar - Honest Company nog geschat op een kleine miljard dollar. Dit is dus een grote sprong voor Alba en Lee. Dat maakt een mogelijke beursgang, waar die laatste vorig jaar al op zinspeelde, uiterst interessant.

The Wall Street Journal vermoedt dat Honest Company best eens zou kunnen uitgroeien tot een bedrijf van 10 miljard. Dat zou de dromen van de co-oprichters Alba en Lee waarmaken, zij hopen van hun start-up een veel duurzamere Johnson & Johnson te maken.

Goldman Sachs gaat online bankieren

“[A] great vampire squid wrapped around the face of humanity, relentlessly jamming its blood funnel into anything that smells like money”. Dat was de omschrijving die Rolling Stone-journalist Matt Taibbi toedichtte aan zakenbank Goldman Sachs tijdens zijn verslaggeving van de financiële crisis. Diezelfde bank maakte vandaag de overstap bekend naar internetbankieren voor consumenten. Taibbi, altijd goed voor een relletje en gonzo-journalisme, kan zijn geluk vast niet op.

In een verklaring liet Goldman Sachs gisteravond weten dat het de online bankieren-tak van GE Capital overneemt, samen met 16 miljard aan online rekeningen en andere spaardeposito’s. Het is volgens Quartz de volgende stap van GE om de financiële activiteiten voor consumenten af te stoten.

Goldman Sachs doet precies het tegenovergestelde. De zakenbank staat bekend om zijn activiteiten op Wall Street en het adviseren van rijke en machtige bedrijven of personen. Sinds de financiële crisis in 2008 probeert het zich echter steeds meer op particulier bankieren te richten. Het is aftellen tot de nieuwste Goldman Sachs-column van Taibbi.

De revolutie wordt volgend jaar pas ge-’live streamed’

Die televisie-revolutie van Apple moet nog even op zich laten wachten, schrijft Bloomberg. De geplande onthulling van hun nieuwste Apple TV op 9 september wordt vanwege een gebrek aan content uitgesteld tot ergens volgend jaar.

Volgens ingewijden verlopen de onderhandelingen van Apple met televisiezenders zoals CBS en 21st Century Fox uiterst langzaam. Andere anonieme bronnen bij netwerken vermoeden dat de kwaliteit van de nieuwe livestreamingsdienst te slecht zal zijn voor een goede kijkervaring.

Deze ontwikkelingen en zorgen dwingen Apple nu de plannen over de start van het nieuwe televisieseizoen heen te tillen. Hiermee krijgen de ambities van het miljardenbedrijf in Cupertino - om zichzelf centraal te stellen bij de manier waarop consumenten media consumeren - een kleine klap.