We hebben een concept!

Côtes de Provence kan beter omgedoopt worden tot Concept de Provence. Inmiddels ben ik de zoveelste rosé tegengekomen die goed heeft gekeken naar AIX, het rozekleurige fuifnummer dat zo slim in de markt is gezet door onze landgenoot Eric Kurver. Niet meer weg te denken op de terrassen en in de clubs in Nederland die menen ertoe te doen.

AIX is de habitué-rosé op de stranden van Ibiza. Met name de magnumuitvoering. Aldaar vanzelfsprekend uitgesproken als ‘meknum’.

AIX drinken met je toekomstige ex. Ondertussen kan het met beide ook in onder andere Dubai en New York.

Zo is daar ook MIP: Made in Provence.

En Gall & Gall wilde ook wel een graantje meepikken. Al had onze nationale slijterijketen wel een letter meer nodig om zijn punt te maken.

Mag ik u voorstellen aan NICE? Very nice indeed.

Volstrekt andere lettercombinatie. maar wie snel kijkt, leest AIX. Terwijl dat toch elders in Frankijk ligt.

Veel gekker kan het niet worden?

Zeker wel. Want kijk aan: hier is Mɐd. Lollig toch? Geschreven bovendien met een a op zijn kop. Afkomstig uit de Mɐditerrannée.

‘We hebben een concept!’, juichte de marketingafdeling.

‘Ik ga wijn maken!’, juichte de wijnmaker.

En mag de wijndrinker ook vrolijk worden?

Ach jawel. Evenals als bij die andere concept-rosés is er behalve aan de merkbeleving ook aan de mondbeleving gedacht.

Lichtkruidige rosé met alle Provence-ingrediënten op hun plek. Klein rood fruit, perzik en zonnig-zacht.

Niet TOP. Maar je kunt je ermee vertonen.