Batman tegen Superman, en andere verrassingen op Comic-Con

Foto AFP

Dit is een lastige, vinden wij: wie zou het winnen in een strijd tussen Batman en Superman?

Volgend jaar kunnen de liefhebbers het uitvinden. Op Comic-Con, de strip- en superheldconferentie in San Diego, is de eerste trailer vertoond voor “Batman v Superman: Dawn of Justice.” Re/code omschrijft het nieuws als ‘een dosis Comic-Con goodness’.

CNN heeft de vijf beste verrassingen van de super-mega-conferentie; de momenten die níét vooraf gepland waren. Favoriet: acteur Brian Cranston, van Breaking Bad, die liefdevol doch indringend een fan in zijn hemd zet.

Airlines in de verdediging

American Airlines heeft niets fout gedaan, vindt American Airlines. Justitie onderzoekt of de grote luchtvaartmaatschappijen illegaal hebben samengewerkt om de prijzen hoog te houden. Dat de tickets duur zijn, trekt niemand in twijfel, maar American gaat assertief in de verdediging.

Zoals de LA Times bericht heeft ceo Doug Parker een brief gestuurd aan aandeelhouders en die brief is vrij duidelijk:

“Laat me glashelder zijn: er was geen sprake van illegaal gedrag.”

Een columnist van de Wall Street Journal was het dit weekend trouwens al eens met de luchtvaartmaatschappijen die nu ontkennen iets verkeerd te hebben gedaan.

“Voor voor zo ver het een kartel is, dan een vakbondskartel.”

Naakt online? Geen punt

In Amerikaanse films is het nog altijd taboe, maar jongere Amerikanen doen niet moeilijk over naaktheid. Blote lijven en alle mogelijke soorten seks zijn met een muisklik te vinden, dus gek is dat niet.

Maar in het artikel van Reuters klinkt verwondering door; millennials gaan liever naakt online dan dat ze hun data kwijt raken, meldt de nieuwsdienst.

Mastercard, van de creditcards, heeft uitgezocht hoe erg de hacking en diefstal van persoonsgevens wordt gevonden. Welnu, heel erg. Van de millennials - geboren in de jaren tachtig en negentig - vindt 62 procent het geen punt als ‘hun naaktfoto’s’ online belanden, zolang de financiële data maar geheim blijven.

Dat ‘de millennial’ kennelijk per definitie te stelen naaktfoto’s op zijn apparaten heeft, neem Reuters als vanzelfsprekend aan. Hoe dan ook, de prioriteiten zijn duidelijk:

“Informatie is het wisselgeld van de generatie millennials.”