Strijd NPO gestaakt

De publieke omroep procedeert niet verder over de programmagegevens. Dat maakte de NPO gisteren bekend. In 2012 gaf De Telegraaf een eigen tv-gids uit, zonder voor programmagegevens te betalen aan de NPO. In een kort geding werd de gids verboden. Volgens de publieke omroep zijn de gegevens auteursrechtelijk beschermd. Vorig jaar werd de uitspraak van de rechtbank in een hoger beroep tenietgedaan. Het besluit van de NPO betekent niet dat de programmagegevens worden vrijgegeven.