While you were sleeping... in the US

Hoe zien Amerikaanse schuldenaars eruit?

Foto iStock

Wat gebeurde er in de VS terwijl je sliep? Onze correspondenten praten je bij.

Ongeveer een derde van de Amerikanen heeft schulden. Maar niemand praat erover, schrijft USA Today. De krant publiceerde een portretserie van schuldenaars die het taboe doorbreken.

Het idee komt van fotograaf Brittany M. Powell. Voor haar project The Debt Project zette zij 49 Amerikanen met schulden op de foto in hun woning. Na de fotosessie schrijven de schuldenaars wat over hun financiële situatie. Die tekst is te lezen bij de foto’s.

Gemiddeld hebben Amerikanen met creditcard in totaal 54.000 dollar (47.000 euro) schuld. Amerikanen met een hypotheek staan nog dieper in het rood. Zij hebben gemiddeld 209.000 dollar (184.000 euro) schuld, schrijft USA Today.

Nieuwste Tesla is voor vrouwen

Vrouwen zijn de motor van de auto-industrie, meldt The Washington Post. Daar speelt Tesla handig op in met hun nieuwste model. Die is namelijk gemaakt voor vrouwen.

De nieuwe Tesla-auto is een volledig elektrische SUV-minivan. SUV’s verkopen het beste in de VS, vooral onder vrouwen. CEO Elon Musk nodigde een groep vrouwen uit op zijn kantoor om over de auto te brainstormen. En met succes. Volgens Musk is meer dan de helft van de nog te maken auto’s door vrouwen besteld.

Het meest opvallende aan het ontwerp zijn de deuren. Die openen namelijk omhoog, net als bij een Lamborghini. Handig als je krap parkeert, of als je aandacht wilt trekken in de parkeergarage. Het zogenoemde ‘Model X’ is vanaf september voor 70.000 dollar (62.000 euro) verkrijgbaar. Er zijn al 20.000 exemplaren besteld.

Amerika’s obsessie met Millennials

Een beetje bedrijf doet tegenwoordig onderzoek naar Millennials. Volgens The New York Times doen Amerikaanse merken werkelijk alles om deze doelgroep te pleasen.

Het jaar begon slecht voor Tic Tac. Na 18 maanden onderzoek, bleek dat Millennials hun mintsnoepjes niet moeten. Grote paniek! Wat willen ze dan wel? ‘Emotional rescue’ en ‘entertainment’, concludeert datzelfde onderzoek. De nieuwe Tic Tac Mixer moet daarvoor zorgen. De snoepjes veranderen van smaak zodra ze op je tong smelten. Zo kun je een snoepje eten dat naar perzik én naar cola smaakt.

Waarom je dit moet weten? Volgens The New York Times is het een van de vele voorbeelden waaruit blijkt dat bedrijven doorslaan in hun pogingen Millennials voor zich te winnen. Whole Foods kondigde een paar weken speciale Millennials-vestigingen aan. Ook fastfoodketens zijn druk met het bedenken van producten voor de ‘M-generatie’. Heel vreemd is de obsessie niet. Millennials vormen de grootste demografische groep in de VS (het land telt tachtig miljoen inwoners geboren tussen 1980 en 2000). Sinds afgelopen maart is het ook nog eens de grootste groep werkende Amerikanen.