Too sexy for your car

De auto is een afwerkplek als alle noodlocaties. Meer hebben seks en auto’s niet met elkaar te maken. De onzalige associatie van auto’s met seks kan maar één reden hebben: achterbanken. Daar kon het, vroeger, in Amerika, toen de auto’s groot waren en de daden stiekem, wegens minderjarigheid of preutse zeden. Al ken ik ook mensen, die beweren dat ze het op voorstoelen hebben gedaan, in posities die mijn verbeeldingskracht te boven gaan.

Misverstand twee is de gedachte dat de auto de seksuele aantrekkingskracht van zijn bestuurder zou verhogen. Dat is, zie de commercials, wat de industrie Jan Doedel wijs probeert te maken. Het zou betekenen dat een man meer mans lijkt in een Porsche. Dat is achterlijke alfamannenlogica, Viagra voor de hanenziel. Stel je Ton Elias of mij voor in een 911, twee corpulente middelbare mannen in dat playboyding. Of, andere uiterste, de mooie jongen die het te goed weet. De vrouw die ik graag serieus neem ziet ons onze geslaagdheid adverteren met het lokmiddel van de materie. Die lacht zich gek. Haar oog blijft hangen aan die smakelijke jongen in zijn doorgerotte Fiat Panda. Dat is een leuke antiheld; he doesn’t fucking care, om in de sfeer te blijven. Maar die positieve eerste indruk zal hij toch op eigen kracht moeten bevestigen.