Roy Donders wint rechtzaak over naam

De Brabantse stylist en realityster Roy Donders is met succes opgetreden tegen het marketingbureau dat de naam Roy Donders in 2013 als kledingmerk had geregistreerd.

Bureau JanssenConcepts hoopte via de merkregistratie met de Bekende Nederlander aan tafel te komen en met hem een lucratieve deal te sluiten over de verkoop van Roy Donders-kleding. Dat gesprek met de glitter- en glamourkoning vond inderdaad plaats, maar tot een deal kwam het niet.

Toen Donders vervolgens bij het WK-voetbal 2014 samen met supermarkt Jumbo de Roy Donders-juichpakken introduceer- de, dreigde het marketingbureau bij Jumbo met juridische stappen. De Roy Donders-pakken zouden in- breuk maken op hun merk-rechten.

Volgens Donders heeft hij zelf de rechten op zijn eigen naam en wist het bureau op het moment van registratie al dondersgoed dat hij al kleding-party’s organiseerde.

Gisteren gaf de Rechtbank Zeeland-West-Brabant de stylist uit het zuiden gelijk. Op het moment van de registratie was Donders al een BN’er en de merkregistratie van het marketingbureau is dan ook ‘te kwader trouw’ verricht en moet worden doorgehaald.