Toppers geven tips

Ook deze ondernemers sturen zichzelf ’s nachts mailtjes

Beeld NRC Q

Stuur jij jezelf ’s nachts ook wel eens een mailtje om je gedachten op een rijtje te zetten? Of lig je eerder wakker van vrouwen in een bad slaafvrije chocola? Je bent niet alleen. De ondernemers van Rituals, Coolblue, Tony’s Chocolonely, Marqt en Karmijn Kapitaal vertellen waar zij wakker van liggen. En geven een inkijkje - zij kunnen het weten - in wat nu eigenlijk ‘succes’ is (hint: het is níet het hebben van geld).

Lees ook: Je eigen Tony’s Chocolonely, Rituals, Coolblue of Marqt? Zo pak je het aan, Zelfs de ondernemers van Rituals en Marqt maken weleens een businessblunder en Why the fuck zou je bang zijn, en andere adviezen van deze ondernemers

Dit is de vierde aflevering in een serie video’s met carrièretips (en -blunders) van succesvolle Nederlandse ondernemers. Met Henk Jan Beltman (‘chief chocolate officer’ - oftewel directeur - van chocolademaker Tony’s Chocolonely), Quirijn Bolle (oprichter van de duurzame supermarktketen Marqt), Désirée van Boxtel (een van de oprichters van Karmijn Kapitaal, de investeerder achter onder meer Fred de la Bretonière, Marlies Dekkers en sinds kort Jopen-bier), Raymond Cloosterman (oprichter van cosmeticaketen Rituals), en Pieter Zwart (directeur van webwinkel Coolblue).