Jay Z probeert twitteraars te overtuigen van nut Tidal

Foto iStock

Wat gebeurde er in de VS terwijl je sliep? Onze correspondenten praten je bij.

Is Tidal, de groots aangekondigde muziekdienst van Jay Z, een flop? Het lijkt er wel op. De rapper/ondernemer/oprichter is het daar uiteraard niet mee eens, meldt Gawker met enig venijn.

Volgens de roddelsite heeft Jay Z nog steeds niet in de gaten waarom de muziekstreamingdienst de plank mis slaat. The Wall Street Journal zette de redenen daarvoor vorige week al netjes op een rij.

Jay Z zette gisteren echter zijn Twitter-account in - dat hij niet zo heel vaak gebruikt - om het cynische publiek te informeren waarom zij Tidal een kans moeten geven.

Twitter avatar S_C_ Mr. Carter There are many big companies that are spending millions on a smear campaign. We are not anti-anyone, we are pro-artist & fan. #TidalFacts
Twitter avatar S_C_ Mr. Carter Tidal is doing just fine. We have over 770,000 subs. We have been in business less than one month. #TidalFacts
Twitter avatar S_C_ Mr. Carter Rich getting richer? Equity values… YouTube $390 billion. Apple $760 billion. Spotify $8 billion. Tidal $60 million. #TidalFacts

Volgens Gawker maakt de oprichter van de dienst het met een reeks aan Twitter-berichten met de hashtag #Tidalfacts de zaken er niet beter op. Zeker omdat boze twitteraars deze weer gebruiken om klachten en commentaar de ether in te slingeren.

Evenaart Apple het beste kwartaal ooit?

Apple maakt vandaag de nieuwste kwartaalcijfers bekend. En dat wordt heel spannend, schrijft The Wall Street Journal. Niet alleen omdat het vorige kwartaal het beste ooit was in de wereldgeschiedenis, maar ook omdat moet blijken hoe goed de iPhone 6 en iPhone 6 Plus het gedaan hebben. De opbrengsten van de recent gelanceerde Apple Watch zitten nog niet bij deze cijfers.

Aandeelhouders kijken reikhalzend uit naar de kwartaalcijfers omdat Apple dividend gaat uitkeren. Het geld stapelt namelijk op in Cupertino. Volgens The Wall Street Journal kan Apple zijn geld niet snel genoeg uitgeven. De vraag is dus hoe mogen de aandeelhouders delen in het succes?

Bye bye Google+

Waar ging het mis met Google+? Business Insider probeert een verklaring te vinden waarom deze Facebook-killer uiteindelijk zelf om zeep geholpen werd.

Begin maart werd bekend dat Google de dienst zou splitsen in twee nieuwe producten: Photos en Streams. het is niet geheel verrassend dat de dienst wordt aangepast.

Dat Google+ niet populair was, was al tijden duidelijk. Maar uit de berekeningen van internetonderzoeker Edward Morbis valt op te maken hoe weinig mensen überhaupt gebruik maakten van de dienst+: maar 6,7 miljoen actieve gebruikers. Dat is een dramatisch aantal voor de moeite die Google stopte in deze tegenhanger van Facebook (936 miljoen dagelijks actieve gebruikers in maart 2015).

Business Insider somt een aantal redenen op die ingewijden bij Google geven voor dit falen: Google+ moest teveel op Facebook lijken, het kwam te laat op de markt en geloofde het bedrijf eigenlijk ook niet in het eigen succes.