Philips staat al sinds er shirtsponsoring in het betaald voetbal is op het shirt van PSV, maar daar komt na het einde van volgend seizoen een einde aan. Het elektronicabedrijf, dat ruim honderd jaar geleden aan de basis van de oprichting van de Eindhovense club lag en daar altijd sterk mee verbonden is geweest, wil als shirtsponsor plaatsmaken voor een andere partij.
Dat meldden onder andere tijdschrift Voetbal International en het Eindhovens Dagblad gisteravond laat. Het betekent niet dat Philips geheel zal stoppen als sponsor, de aard van de samenwerking wordt volgens VI alleen herzien. Het PSV-stadion blijft ook gewoon het Philips Stadion heten. Volgens het Eindhovens Dagblad krijgt PSV, de kersverse kampioen van de Eredivisie, vanwege het besluit straks wel enkele miljoenen minder.
De ‘stap opzij’ past volgens Hans de Jong, bestuursvoorzitter van Philips Benelux, bij de huidige strategie van de club, zo zegt hij tegen het Algemeen Dagblad:
“De naamsbekendheid van ons merk is honderd procent. Ons concern wordt bovendien gesplitst en daarmee komt iets minder nadruk op de consument te liggen. We blijven ook in de toekomst zoeken naar manieren om ons langdurige partnerschap te onderstrepen en verder uit te bouwen. We geven PSV nu ook de ruimte om te groeien.”