Dit is wat je vandaag moet weten

Foto EPA

Goedemorgen NRC Q-lezer. Dit is ons dagoverzicht.

Vandaag komt een nieuw boek van onderzoeker Roos Vonk uit, over de psychologie van de werkvloer. Wat vinden wij het irritantste aan collega’s? (En zij aan jou).

Een notitieblokje voor 16,90 euro. Moleskine durft het te vragen én verdient er miljoenen mee. Nu wil het bedrijf ook de digitale wereld veroveren. Ja echt.

Geld verdienen achter het raam? Dat kan ook door je raam te verkopen als reclamezuil. Het initiatief van een Nederlands bedrijf heeft al honderden aanmeldingen.

Poldernieuws

Onrust en conflict binnen Telegraaf Media Groep. De Volkskrant over de interne ‘oorlogssfeer’.

Het geplaagde Griekenland krijgt weer meer tijd, verzucht het FD: “Griekse zandloper wordt weer eens omgedraaid.”

Bij FTM een eigen onderzoek naar kleine verzekeraars; velen ploeteren, maar een enkeling bloeit.

While you were sleeping… in the US

We kijken steeds meer televisie à la carte. Pogingen om daar op in te spelen stuiten op verzet van kabelaanbieders en tv-zenders, schrijft de Wall Street Jounal.

Dit zie je niet vaak: werknemers die een verhoging van het minimumloon afwijzen. De LA Times heeft het verhaal.

De New York Times over de volledig mislukte uitbreiding van winkelbedrijf Target in Canada.

While you were sleeping… in Asia

Nippon Television en Sony willen televisiekijkend Azië veroveren, meldt Asia Nikkei Review.

Volgens de South China Morning Post krijgt het populaire Snow bier voortaan de onverdeelde aandacht van bierbrouwer China Resources Enterprise.

The Wall Street Journal signaleert een vastgoedbubbel in China.

Veel succes vandaag. Dit dagoverzicht versturen we ook iedere ochtend als nieuwsbrief. Interesse? Meld je dan aan en ontvang hem elke dag om 5:30 uur gratis in je mailbox.