De directeur van HelloFresh is zelf geen keukenprinses

NRC Q wil alles weten van jouw werkdag. En van die van Maartje Frederiks (30), directeur van boodschappendienst HelloFresh.

Waar zie jij deze week het meest tegenop?

“Ik heb veel sollicitatiegesprekken. Ik vind ze wel leuk om te doen, het is belangrijk om de juiste mensen te vinden. Maar het is wel intensief.”

Welke vraag stel je altijd aan sollicitanten?

“Wat ze zouden gaan koken als we die avond komen eten. Ik vind het belangrijk dat ze van eten en koken houden.”

En als iemand dan boerenkool zegt, neem je hem dan aan?

“Dat kan ook lekker zijn. Het is niet doorslaggevend. We hoeven niet allemaal een keukenprinses te zijn. Dat ben ik zelf ook niet.”

Wat kook jij als wij vanavond komen eten?

“Ik eet vanavond op kantoor. We hebben een training met het team, één van mijn collega’s kookt. Maar morgen zou het kunnen. Ik houd van Italiaans, dus ik zou een lekkere pasta maken.”

Wat doe je op de kantoor-wc dat niemand mag weten?

“Niet zoveel spannende dingen. Ik neem wel vaak mijn telefoon mee, dan kan ik e-mails lezen.”

Waar lig je wakker van?

“Ik ben niet iemand die heel snel wakker ligt. De keren dat ik wakker lig, val ik gelukkig snel in slaap. Als ik in bed iets bedenk, zet ik het in een lijstje in mijn telefoon. Om onze groei bij te benen, moeten we constant dingen veranderen. Bijvoorbeeld onze klantenservice: hoe meer klanten, hoe meer vragen.”

Bij HelloFresh is dinsdag de leukste werkdag: dan worden de recepten getest, zegt directeur Maartje Frederiks

Een foto die is geplaatst door NRCQ (@nrcqnl) op

Wat verdien je?

“Dat zeg ik liever niet. Gewoon een prima salaris, bovenmodaal, waar ik goed van kan rondkomen en alle dingen mee kan doen die ik leuk vind.”

Wat staat er op de agenda voor vandaag?

“Dinsdag is bij ons altijd een leuke dag, dan worden de boxen ingepakt. Thomas en Dafna testen de recepten in de keuken. En we bespreken hoe het afgelopen week gegaan is. Hoe is het bezorgen gegaan, zijn er problemen geweest, hoe zijn de recepten ontvangen? Onze klanten vullen online een evaluatie in, die resultaten bekijken we elke week.”

Wanneer klagen klanten?

“Als het recept niet helemaal klopt, de oventijd bijvoorbeeld. Dat is het vervelendst. Dat proberen we te voorkomen door verschillende mensen het recept te laten testen en controleren.”